Espai d'estimulació

És un espai càlid, il·luminat i acollidor on el nen pot mourer-se i expressar-se amb llibertat.

El material es disposa creant diferents espais que afavoreixen el desenvolupament sensorial, motòric, simbòlic, afectiu, intel.lectual i cognitiu del nen.

Aquest espai també afavoreix l'exploració dels seus límits corporals, els objectes, i els altres nens, d'altra banda també afavoreix l'expressió de les seves emocions, vivències i l'expressió creativa.
L’ especialista observa i escolta activament les expressions del nen/a en el seu joc lliure.
- Segueix el seu gest, mirada, llenguatge, to corporal, postura, moviment, respiració.
- Seguirà com es relaciona amb els altres nens/es i amb l’adult, quines coses fa amb els objectes, i com explora l’espai i utilitza el seu temps.
D’aquesta observació podem saber en quin moment del desenvolupament motriu, afectiu-emocional i intel.lectual es troba el nen/a; i ens permet detectar les possibles dificultats que impedeixen l’autonomia del nen/a.
Mitjançant una bona:
- Estimulació sensorial.
- Estimulació del desenvolupament psicomotriu
- Estimulació per a l'adquisició del llenguatge.

Afavorint:

· Desenvolupament global del nen/a: en el seu moviment, en els seus suports, en la seva exploració, en les seves relacions afectives, en l'aprenentatge de coneixements, en els seus processos cognitius d'atenció, memòria, percepció, pensament i altres.
· Desenvolupament autònom del nen/a..
· Desenvolupament de la creativitat.

Això ens dóna la possibilitat d'establir un vincle afectiu amb el/la nin/a, de seguretat i confiança, necessari perquè el seu desig d'explorar l'entorn (espai, objectes, temps, persones) sorgeixi i li permeti realitzar i integrar els seus aprenentatges.

Objectius Psicomotricitat reeducativa
· El desenvolupament d'actituds com l'atenció i l'escolta.
· Afavorir que el nen/a integri els límits i normes.
Facilitar l'expressió creativa i aprenentatge del nen/a.
Aplicable desde nadons que volguin afavorir un correcta desenvolupament en totes les etapes evolutives psicomotrius fins a qualsevol de les edats dins el periode escolar que expressin dificultats en la incorporació d'aprenentatges, o en les seves relacions socials, i/o retard en el seu desenvolupament.
L'atenció, observació, i escolta del nen/a esta dirigida a evolucionar i reconduir les possibles dificultats o bloqueigs que interfereixen en els seus aprenentatges.

No hay comentarios: