El joc com a metodologia






El programa es fonamenta sobre les conclusions de diversos estudis que han evidenciat els beneficis del joc, la creativitat i la intel·ligència emocional en el desenvolupament .
Els estudis sobre el joc, activitat per excel·lència de la infància, han confirmat que el joc és una necessitat vital i indispensable per al desenvolupament humà, ja que contribueix d’una manera molt positiva en tots els aspectes del creixement. El joc és un important motor per al desenvolupament humà.
El nen es desenvolupa, creix i APRÈN jugant. Si es converteix l’aprenentatge en quelcom divertit, en un joc més, la seva motivació i actitud positiva vers l’aprenentatge fa que aprenguin més i millor.
A través del joc s’afavoreix la comunicació i la socialització: Promou la comunicació i la interacció entre els iguals, fomenta la cooperació i la pro-sociabilitat, promou el desenvolupament moral, millora l’autoconeixement i l’autoconcepte, potencia l’adaptació socio-emocional, disminueix les conductes socials negatives (agressivitat-terquetat, apatia-retraiment, ansietat-timidesa), potencia la participació i la cohesió grupal,…
El joc també afavoreix l’expressió i el control emocional: genera satisfacció emocional, permet assimilar experiències difícils i el control de l’ansietat, possibilita l’aprenentatge de tècniques de solució de conflictes
Mentre, el nen potencia el desenvolupament del llenguatge, l’aptitud numèrica (desenvolupament del pensament abstracte), i l’àrea perceptiu-motriu (coordinació dels moviments, reflexes, equilibri, representació de l’esquema corporal, exploració de les seves possibilitats sensorials i motores, desenvolupament de la capacitat perceptiva,…).
Al mateix temps, estimula l’atenció i la memòria, l’agilitat en el processament mental, origina i desenvolupa la creativitat i la imaginació.
L’educació ha de ser un fet integral que no només es tracti a l’escola i en la família, sinó també en el temps lliure: el nen ha de trobar-se immers en un món de joc, experimentació i aprenentatge continuat i es per això que Aprendre Aprendre, adopta el joc com a eina per a incidir en tots els aspectes del desenvolupament del nen.

PROGRAMA DIRIGIT A NENS/NENES DE 3 A 12 ANYS
Nens/ nenes que vulguin jugar i passar-s’ho bé, al mateix temps que desenvolupen el màxim les seves capacitats cognitives, i els factors emocionals i relacionals.

Nens/nenes amb alguna dificultat:
Poca motivació, falta d’ atenció i concentració, memòria, dificultats de caire emocional i/o de relació (baixa autoestima, pors, baixa tolerància a la frustració o inhibició en les relacions socials...)

1 comentario:

Carme Rider dijo...

I no és una llàstima que aquesta manera d´enfocar l´aprenentatge s´utilitzi només per als infants amb problemes, quan en realitat hauria de ser "l´omnipresent " dins l´aula ordinària? si treballéssim així a les escoles no hi haurien tants nens avorrits i ens evitaríem molts problemes d´aprenentatge.
Una abraçada

Carme Rider